Di sebalik Mie Naruto

Di sebalik Mie Naruto

Saturday 14 May 2011

TRW at Bukit Jalil


The Red Warriors(TRW)  sape xknl kn....tayo bdok2 skrg sumo dh taw sal trw nie....nie aku nop cter sal pengalaman aku sebagai peminat fanatik trw nie....akudh lme minat tgk bola nie....tp xdok la sapa fanatik cmnie...semuanyer bermula pda tahun 2009...sepupu aku( abdul jalil) dyo la org pertama yg ajok aku g stadium Muhammad 1V...skrg dh jdi stadium kebanggaan rkyat kelantan walaupom stadium nie xesar cm kt bukit jalil...spupu aku la ajok sapa aku jdi fanatik sapa skrg...aku ingt ag first time aku tgk bola kt stadium kb, kul6 ptg aku dh msuk cz nop cari tmpat duduk yg best la katekn...spupu aku nie dyo bwak ank dyo la,,,,mula2 ok ag tp lpas ramai pyokong fanatik trw nie masuk,bdok tuh rse rimas la kn...ape lg menangis la kt c2....perlawanan bru je start 15minit ktorg dh kuar cz xleh than bdok tuh nangis kn...perlwanan yg mula2 aku tgk kelantan vs kedah...dan kelantan klah mse tuh 1-0....tp itu sumo xmematahkn semangat aku nop g tgk lagi cz dop lam stadium tuh kite bru taw cmne semangat nyer rakyat kelantan,,,,,setiap kali trw main kt kb aku msti pergi klu xdok pape halangan...biase klu setakat hujan pom...kami rela berhujan lam stadium tuh...

kalau nop cter kt stadium nie mcm2 la ade nyer....pyokong kelate nie buke nyer jahat sebenar cuma terlebih semangat kn....kalu ade gol yg msti berlaku ialah bnyi mercun la...xkira la musim raya ke x,,,mercun ttap bnyi...xtaw la dyorg sumo tuh wt cmne cz polis xdpt kesan pom mse mula2 masuk tuh....tp meme hapening gler r mse tuh....org yg xknl pom sumo dh jdi cm kwan kite la,,,bersorak sme2 kn...xpernah la aku ase rugi klu g tgk kt stadium gak...wlaupom ade gak kaloh or seri tp aku puas aty tgk semangat org kelantan kt lam stadium tuh...kdg2 nop tggu separuh mse kedua kn,,,,penyokong sumo pakat wt ombak...fuhh meme jdi la.....situasi nie xdok la di stadium lain kt malaysia nie...



Aku pernah sekali g tgk trw kt stadium lain tp dekat je la kt terengganu..mse tuh aku ingt ag walaupom g kt stadium lain tp rkyat kelate msih memenuhi stadium tuh...meme semangat sungguh ore klate nie...penyokong kelate cm biase la bwok gndang kn...tp pnyokong trengganu bwak kompang je...hahaha meme lucu la....tp disebalik kompang tuh ade something taw dok...huhu geng terengganu meme dh bersedia nop serang penyokong kelate...ingt ag mse tuh kelate dh wt gol penyokong kelate start baling telur...telur ade di sebalik kompang tuh...aku pom ape lagi join gak la perperangan baling botol lwan baling telur...nop mroh tuh ade la tp seronok ugok...rmai2 dop baling kn....tp sumo tuh xkekal lme cz polis memenuhi stadium...balai polis dekat je nga stadium terengganu tuh...so cepat la dyorg sumo dtg....hahaha penyokong kelate sumo pakat kene kepong la....mse nop kuar stadium pom kami sumo dikawal rapi tkut ade pergaduhan kt luar plop...




Tapi tuh sumo belom ag msuk tjuk aku sebenar nie...cz tajuk aku Trw at bukit jalil...klu nop kiro trw mse taun 2009 pom dh msuk final tp kalah kn....mse tuh aku xg pom...nie utk cter piala malaysia tahun 2010...sjak aku g belajar kt machang nie aku dh jarang tgk trw nie disebabkn xdok transport nop g..klu dok dh lame aku g..tp mse separuh akhir kelantan lawan kedah aku tgk...lpas tuh kelate layak ke final...bersorak la aku mse tuh...meme nie la mse nyer yg aku tggu selama nie...nop g tgk bola kt stadium bukit jalil...aku ade tayo mak aku sal tuh...tp dyo xbg...dan disebabkn fanatik sgt nop g tgk trw kt bukit jalil, aku tetap g ugok nga kwan2 aku kt uitm...aku mmg bdok nakal la...g jauh2 pom xbgtaw ibu bapa kn...huhu




Perlawanan akhir piala malaysia btul2 mse aku tgh final exam....tp biase la kn pyokong fanatik...aku ttp g ugok...aku ingt ag 29hb 10 kitorg ade exam bEL 120...exam tuh abis kul 5.15, lpas exam kteorg sumo trus balik nop bertlak g bukit jalil...aku nga geng2 aku g nga van je...van tuh meme dh disediakn utk g bukit jalil..mmg best gler r leh g konvoi rama2....klu nop taw 5000buah bas yg g sane ugok...cube pikir la klu sumo bas tuh berderek je pnjang nmo kn....kitorg sumo sapa kt bukit jalil tuh kul 10 pg....perlwanan start male tuh la....ape ag kn ktorg g la seronok dlu...tuh la first time aku g bukit jalil nga geng2 aku...sapa c2 xdok wrna lain yg aku leh tgk selain warna MERAH....mmg aku xsangka la leh tgk sumo nie live depan mata..klu nop kiro 2per 3 stadium bukit jalil dipenuhi nga peyokong kelate la....bndar kb ari nie msti sunyi la kejap cz ramai yg ke bukit jalil...




Pukul 4 ptg stadium start dibuka dan mse tuh jgok la aku nga geng2 aku start beratur msuk, nop kate beratur x jugok sebenarnyer cz pakat dop bertolok je nop msuk....walaupom msuk awal pom puas aty la leh dop tngkat bwah...leh tgk clear ckit kn....mse tuh pom mmg dh ramai la yg msuk...pakat xsabar nop tggu main doh...walaupom game kul 8.45 bru start...menunggu je 5jam dalam tuh sebelum perlwanan start...pyokong xprnah senyap la...mula2 msuk sapa la kul8 lbih pkat dop bersorak je la lam tuh....meme hepening gler la....rugi sapo yg xg taw...hahaha




pukul 7 lebih penyokong n.9 bru start msuk tuh....mula2 kecoh la ugok lam stadium tuh cz pyokong diorg xdok tmpat duduk....dh tuh sapo suh msuk lmbat kn....dop kt luar r dyorg..hahaha Tepat kul 8.45 perlawanan bermula....pyokong kelate ape lagi kn...bersorak GOMO KELATE GOMO..meme mse tuh sapa skit tekak pom dop bersorak ag.....yg pling aku mnat wt ombak ramai2....mula2 start nga pyokng kelate je...last2 pyokong n.9 pom join ugok...maka terjadi la ombak manusia yg terbesar kt malaysai...meme aku xkn lupa la....seronok sgt sapa xtaw nop cter cmne...




tapi kegembiraan pyokong kelate xkekal lme cz minit ke 13 n.9 dh menjaringkn gol...senyap satu stadium....lpas tuh kelantan mnjaringkn gol ugok.....bising plop la stadium tuh...mercun xbrhenti bnyi la, polis2 yg ade c2 pom jdi xtntu arah nop melayan kerenah pyokong yg terlalu ramai nie...
Ape2 pom aku meme seronok la g bukit jalil tuh...cz trw malam tuh menang utk kn...xsia2 aku g walaupom tgh final exam...haha lpas perlwanan tuh kitorg trus blik...lalu kt kL sumo knderaan c2 male tuh bdok2 kelate je....kul 8pg kitorg dh sapa uitm....ucapan time kseh la kpada pok cik hok bwok van mnahan kerenak kami sumo mse la perjalanan pergi dan balik tuh cz gege sokmo...hahaha




THE RED WARRIORS TERBAIK!!!!

No comments: