Di sebalik Mie Naruto

Di sebalik Mie Naruto

Friday 13 May 2011

Pilot oh Pilot

aku ase sumo bdok2 kt sekolah nop masuk U kn...xkira la bdok klas dpan or klas ujung pom...impian nop msuk U msti ade la....ibu bapa kt umoh pom sentiasa mghrapkan anak diorg msuk u..sme cm aku la...dlu mse sekolah cita2 aku nop jdi pilot...huhu mmg la umh aku nie jauh la dr lpangan terbang tuh...tp ari2 kapal terbang lalu kt kwasan kmpung aku nie...so aku teringin ugok la nop try bawak kn..aku nie mmg x gayat la,sumo pokok dh aku pnjat nop tnjuk aku nie x gayat la...hahahaha...
Kt sekolah dlu aku student2 dr U mne ntah bg la ceramah ckit...pah ade la kuar sal pilot nie...aku ingat ag dyo ckap klu nop jdi pilot nie...kne la pndai add math n fizik...english tuh sudah semestinyer...mse f4 dan f5 aku focus kt add math n fizik je...english tuh nop wt cmne aku dh try yg terbaik...tp leh ckup2 makan je...add math nga fizik result aku x mngecewakn la dgn usaha aku tuh...aku ade la isi borang nop masuk pilot nie....tp entah lah....dpt tuh dpt cuma biasiswa xdpt kn....cmne nop cri duit nop belajar kn...nop jadi pilot nie kos nyer leh sapa 200ribu ugok la...5taun aku keje pom xdpt ag nop cri duit cm2....so terpakse la aku tolak ketepi je impian tuh...
.lpas spm tuh aku ade gak leh matrik kt penang n leh msuk uitm kt machang....cm bdok2 lain msti ade cita2 nop belajar luar dari negeri asal kn?? aku pom cm2 ugok...ingt kecik2 dlu nanti msuk U nop la U jauh2 ckit cm KL ke kn...tp last2 leh kt kelate jah....hehe aku mula2 mmg nop g matrik la cz jauh ckit....dh ciap sumo isi borang tuh..tp gak aku dgr pengalaman dari senior2 aku cakap baik g uitm la dari matrik...aku jdi berbelah bagi nop g matrik or uitm...last2 aku ikut keputusan keluarga aku ugok..kak aku la suh aku g uitm nie...mak aku mmg suke la ank laki dyo sorg nie dop dekat nga dyo..maklum la dyo rsau cz xpernah berjauh kan...pastu sorg nie jah anop laki hok dyo ade...hahaha

Apepom aku terima je sumo keputusan mak aku...rmai kwan2 sekelas aku dlu dh pergi matrik n asasi...aku je sorg mnunggu saat nop jdi pelajar uitm plop....aku nop cter pom rama dh taw...gmbr ats tuh gmbr uitm machang la..tmpat aku belajar skrg...aku ase sumo student2 baru cm aku nie ase seronok cz leh msuk U katekn ase nop pusing satu kmpung je suh org lain tayo kito...hahaha tp semakin mase nop g tuh...rse makin tkut, xtaw la npe ase tkut la mybe sbb dh berpisah nga kawan2 dlu pahtu kne berpisah nga ibu bapa plop tuh...huhu
aku bersyukur dgn ape yg telah ditkdirkan...mgkin haluan hidup aku ke arah nie...aku teruskan je...cukup la setakat nie...lme2 tkut boring lak bce....k terima kaseh....


semua yang kita impikan...semua nyer xkan tercapai...teruskan lah kehidupan ini walau pelbagai cbaran yg perlu dihadapi.....ASSALAMUALIAKUM

1 comment:

A I N F E L said...
This comment has been removed by the author.